Imprezy networkingowe to świetna okazja, aby poszerzyć swoją sieć kontaktów biznesowych. Dla wielu osób opanowanie stresu podczas takich spotkań jest bardzo dużym wyzwaniem, dlatego tak wielu z nich rezygnuje z uczestnictwa w tego typu meetingach. Oczywiście, takie postępowanie może być bardzo komfortowe dla Twojego samopoczucia, ale z pewnością nie pomoże Ci w karierze zawodowej.
Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek dotyczących spotkań networkingowych.
Oswój swój Strach
Strach to nieodłączny element życia. Wyposażyła nas w go ewolucja, abyśmy reagowali na pojawiające się z zewnątrz zagrożenia. Podczas spotkań networkingowych spotykamy osoby, których nie znamy, przez co nasz mózg automatycznie uruchamia swój system obronny. Nic więc dziwnego, że podczas takich meetingów odczuwamy lekki dyskomfort. Ważne jest jednak, aby nie dać się owładnąć strachowi. Gdy tak się dzieje, najczęściej nie jesteśmy wstanie porozmawiać z nikim. Warto uświadomić sobie wtedy podłoże naszego lęku oraz przypomnieć sobie podobne sytuacje z dzieciństwa, w których również się baliśmy. Kluczowe jest także, aby zadać sobie pytanie, co z perspektywy czasu poradzilibyśmy naszemu „ja” z przed kilkunastu lat, a następnie zastosować te rady także teraz.
Stwórz plan
Zrób listę najważniejszych osób, które chciałbyś/chciałabyś poznać podczas spotkania networkingowego. Dostosuj tą listę to celów zawodowych, które chcesz osiągnąć. Jeśli np. szukasz nowej pracy, będą interesować Cię pewnie osoby z działów HR, a także dyrektorzy. Nie musisz rozmawiać ze wszystkimi!
Bądź pewny siebie
Pewność siebie to kluczowy czynnik podczas spotkań networkingowych, decydujący o Twoim sukcesie. Aby ją pokazać musisz pamiętać o kilku kwestiach, m.in. o odpowiednim stroju. Pamiętaj, aby to w co się ubierzesz było zarówno eleganckie, jak i dostosowane do charakteru spotkania. Gdy prowadzisz rozmowę, nawiązuj kontakt wzrokowy ze swoim rozmówcą, a gdy kogoś witasz rób to mocnym uściskiem dłoni.
Poprowadź rozmowę
Zanim zaczniesz rozmawiać, ustal dlaczego chcesz rozmawiać z daną osobą oraz jaki będzie cel waszej konwersacji. Zacznij rozmowę od komplementu lub obserwacji istotnego faktu. Kiedy nawiąże się rozmowa na konkretny temat, mów krótko i uważnie słuchaj odpowiedzi swojego rozmówcy. Zawsze pamiętaj, że rozmowy na takich spotkaniach są słyszane również przez osoby postronne.
Zakończ rozmowę w odpowiednim momencie
Trudną częścią rozmowy jest jej zakończenie. To ważna umiejętność na spotkaniach networkingowych. Należy kończyć rozmowy w taki sposób, aby nie urazić tym swoich rozmówców i żeby żaden nie poczuł się zlekceważony. Przed zakończeniem konwersacji upewnij się, że Ty i rozmówca wyczerpaliście wszystkie poruszone wątki, następnie znajdź moment pauzy, podziękuj za poświęcony czas, zaproponuj wymienienie się wizytówkami i odejdź.
Jeśli zastosujesz powyższe wskazówki z pewnością poczujesz się bardziej komfortowo podczas spotkań networkingowych.
Hotele powiązane z artykułem
Zobacz również pozostałe artykuły
- Jak Optymalizować Wydatki Na Podróże Służbowe?
Podróżowanie w celach biznesowych jest nieodłącznym elementem rozwijania biznesu, ale nie musi oznaczać konieczności rozbijania banku. Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby zoptymalizować budżet podróży służbowych. - 4 Trendy, Które Zmieniają Branżę Hotelową
Postępy w branży technologicznej i nowoczesnym designie zmieniają wygląd obecnego świata. Dotyczy to także branży hotelarskiej. Zbadaliśmy cztery ważne trendy, które ostatnio mocno wpływają na branżę hotelarską, oraz które zdążyły już doprowadzić do istotnych zmian na tym rynku. - Trzęsące Się Ręce? Jak Opanować Stres Przed Wystąpieniem Na Konferencji?
Drżenie rąk to popularne zaburzenie ruchowe, występujące bez względu na wiek. Najczęściej pojawia się w trakcie silnego wzburzenia emocjonalnego lub w czasie sytuacji stresowej, takiej jak ważny egzamin, rozmowa o pracę czy wystąpienie na konferencji.